Fit olacagim derken pert oldum

“Fit olacagim derken pert oldum” üzerine 14 yorum

  1. Görebildiğim kadarıyla, eksik tedavi mevcuttur. Vaktim az olduğundan, arkadaşımın bağlantısını paylaştığı bu yazının içinde “soğuk” ve “buz” deyişleri arattım, bunlar namevcuttur.

    Eğer bir bilek burkulması ve/veya ödem söz konusuysa; ilk 48 veya 72 saatte uygulanacak tedavi yöntemi “R.I.C.E.R.”dır. Yani,
    R-> REST(Dinlenme)
    I-> ICE(Buz Terapisi(Kiryoterapi))
    C-> COMPRESSION(Kompresyon(Bu bağlamda, “BANDAJ” demektir. Yalnız, bandaj ilgili bölgedeki kan akışını sekteye uğratmayacak kadar sıkı olmalıdır, zinhar çok sıkı olmamalıdır.))
    E-> ELEVATOR(Yükseklik(Bu bağlamda, buz terapisi yapılırken ve
    dinlenirken olabildiğince ayağınızın kalp seviyesinden yukarıda durması kastediliyor. BUNU YAPARKEN, BACAĞINIZIN ARKASINA DESTEK, MESELA SIRALI VE ARASINDA AŞAĞI YUKARI BOŞLUK OLMAYAN BİRÇOK YASTIK, KOYMANIZ SİZİ ÇOK RAHATLATACAKTIR.))
    R-> REFERRAL(Basitçe, doktora danışma veya doktora gitme anlamına gelir. )
    NOT: Buz terapisi, ilk 48 veya 72 saatte “20dk buz uygulama” + “40 dk dinlenme” şeklinde olmalıdır. Yani, 16:00-16:20 Buz, 16:20-17:00 Dinlenme ve aynı prosedüre uyanık olunduğu müddetçe devam edilmelidir.

    Bu yöntem, ödemin müthiş azaltılmasına yardımcı olur. Bu yöntemin ne kadarının, tarafınızdan uygulandığını bilmiyorum.
    Ancak, ödem mevcut olan bir bölgede; doktora danışarak(bir zarar olmadığını teyit ederek) bu yöntemin uygulanması gerektiğini, özellikle “buz uygulaması”nın sıklıkla(GÜN İÇİNDE ASGARİ “3” DEFA) tatbik edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Buz uygulamasının, etkisini arttırmak için buz paketleri(ice pack, hot/cold pack) kullanıp bunları ilgili bölgeye(yani bileğe) buz terapisi sırasında yeterli sıklıktaki(gereğinden fazla değil) bandajla bu paketleri sabitlemeniz çok faydalı olacaktır. Defalarca denendi, sonuç hep müspet çıktı.

    Ben, sakatlık durumlarında buzun çok faydasını gördüm. Size de, daha sağlıklı(rehabilite) olmanız açısından; doktorunuza danışarak varsa onun da eklemelerini aldıktan sonra bahsettiğim yöntemi uygulamanızı öneriyorum.

    NOT: E-POSTA ADRESİ, BIRAKTIM. İSTERSENİZ, BANA ULAŞIP ÇABUKLUKLA ÖDEMİN AZALTILMASI VE HAREKET KABİLİYETİNİN ARTTIRILMASIYLA İLGİLİ İSTİŞARE EDEBİLİRİZ. ANCAK, BİR ŞEYİ ATLAMADAN SÖYLEMELİYİM: BU KONUDA, YAPACAĞINIZ UYGULAMALARI DOKTORUNUZA BİLDİRMELİSİNİZ. YANİ, ONU YOK SAYIN DİYE YAZIYI YAZMADIM, TAM TERSİNE, ONUNLA DİRSEK TEMASINDA OLUP SÖYLEDİKLERİMDEN AZAMİ YARARLANMANIZ AMACIYLA YAZDIM.

  2. Merhaba yorumunuz icin cok tesekkurler. Ilk 2 saat ayagimi yukseltip mavi sivili (adini bilmiyorum) soguk press uygulamistim. Cok sukur ayagim 2 haftanin sonunda uzerine basabilecegim kadar iyilesti. Su anda neredeyse eskisi kadar iyiyim, hala biraz sislik var ve cok uzun yuruyuslerden sonra biraz agrim oluyor ama o da giderek azalacak. Saygilarimla

  3. merhaba. ben de kayla ebook indirecegim ama işe yarıyor mu turk birinden duymak istiyorum. duzenlı yoga pilates ve agırlık kaldıran biriyim 🙂

    1. Kilo kaybım çok yavaş OLMASINA rağmen, vücudum 4. Hafta sonrasinda ciddi anlamda şekle girdi. Pdfteki egzersizler benim yogayla ve dansla calistirmadigim yan, üst karin, iç bacak arka bacak gibi kasları çalıştırdı ve daha once hic hissetmediğim yerlerde kas ağrılarım oldu. Bence bu pdfin en guzel tarafı seni spor yapmaya programlaması. Pazartesi carsamba cuma otomatik olarak spor yapıyorsun, egzersizler her gun değiştiği için hic sıkıcı olmuyor. Bir de instagramda cok büyük bir BBG Networku var. Herkes fotoğraflarını #bbg #bbgprogress gibi hashtaglerle paylaşıyor. ( ben de her egzersiz sonrası terli fotoğrafımı paylaşıyorum 🙂 ) Ben fotograf paylaştıktca başarma hissimi pekiştiriyorum ve devamlılık sağlıyorum. Diğer paylaşılan fotograflar da beni motive ediyor. Ben cok memnunum ebooku indirdigime. Gerci beklediğimin cok cok üstünde zorlandım. Ama zorlanmadan sonuç alınmıyor. Su anda 10. Haftadayım. 12. Hafta sonundaki görüntümü merak ediyorum. Ama sanirim istediğim vücuda kavuşmak için 2 tur daha yapmam gerekecek. Zaten büyük değişim fotografları genelde 6ayin sonucu oluyor eğer başlangıçta zaten saglikli bir yag oranında değilsen. Soruna cevap verebildim mi? Eğer başka bilmek isteğin sey varsa sormaktan çekinme. sevgiler!

  4. Merhabalar haftalardır bu kayla itsines programlarına fotoğraflarına bakıyorum. Ve çılgınlar gibi zatıflama isteği var içimde ancak indirdiğim kitap ingilizce ve çevirisinide yapamıyorum. Çok rica etsem biraz açıklayabilir misiniz? Çok ihtiyacım var 😦

    1. Neyi açıklamamı istiyorsunuz ? Kitabı indirdiyseniz orda Yeşil ve mor renk sayfalar Göreceksiniz. Yeşil renkli sayfalarda bir hazırlık programı sunuluyor. Eğer fitness seviyeniz düşükse once bu programı yapip daha sonra mor sayfalı programa başlamanız öneriliyor. Programa başlamadan once ve her 4. Hafta sonunda önden yandan arkadan fotoğrafınızı çekip Performansınızı oyle takip etmeniz öneriliyor. Bu egzersizler disinda bir de LISS ( low intensity steady state- düşük zorlukta sabit hizda egzersiz) ve HIIT (high intensity interval training-yuksek zorlukta Interval egzersizi) yapmanız gerekiyor. LIIS için 35-45 dakikalık tempolu yürüyüş (saatte 6-6,5 km hız) HIIT için 10-15 dakikalık sprint yapmalısınız. HIIT’i biraz daha açıklamak gerekirse her Dakika’nın 30 saniyesi kosabildiginiz son hızda koşup kalan 30 saniyede yuruyor ya da duruyorsunuz ve bunu 10-15 dakika boyunca tekrar ediyorsunuz. 1-4 hafta Arasında resimlerde gösterilen egzersiz planina ek olarak 2-3 Gun LISS yapmanız gerekiyor. 5-8 hafta arazi LISSleri 4-5 güne cikaracaksiniz. 9. Haftadan sonra 2-3 LISS seansına 1-2 HIIT Seansı ekleyeceksiniz. HIIT Seanslarının egzersiz planıyla ayni gun yapılması önerilmiyor. LISS ve HIIT aynı gun yapılabilir ama biri sabah biri aksam yapılmalı. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kitabı indirdiyseniz Artık başlayabilirsiniz:)

  5. Nasıl teşekkür etsem bilemedim çok minnettarım. Anladığım kadarıyla haftanın 3 günü egzersiz geri kalan 2 3 günü LISS yapmam gerekiyor. 9. haftadan sonra ise HIIT kurlarını ekleyeceğim. Daha sonrasında mor sayfalarla buluşabilirim 🙂 vereceğim kilolarda artık sizinde emeğiniz var :))

  6. Merhabalar. Ben bu egzersiz programının 2.haftasındayım fakat aklıma takılan bir şey var.ben bu iki devredeki egzersizleri sadece birer kez yapıyorum. Yanlış mi yapıyorum bilmiyorum. Her iki devreyi de ikişer kez mi yapmalıyım?

  7. Merhabalar,
    Bende 1 aydir BBG programini uyguluyorum. 4 aylik bir cocugum var. Dolayisiyla HIIT ve ya LISS egzersizlerini yapiyorum. Onun yerine 1 haftadir 50 dk zumba dansi yapiyorum. Sizde porgrami uyguylamissiniz. Nasil sonuc aldiniz mi? Ozellikler karin kisminda sonuc nedir:) sezeryan sonrasi ozellikle problemli noktam.

    Tesekkurler.

    1. Merhaba. Kilo vermedim ama ciddi anlamda sikilasma yasadim. Ozellikle karin bolgesinde. Benim tavsiyem 35-40 dakikalik yuruyusu 1 gün yapip 15 dakikalik interval kosuyu 2-3 kez yapmaniz. Her bir dakikanin 30 snyesi yavas tempo yuruyup 30 saniye sprint (kosabildiginiz en yuksek hizla) kosacaksiniz. Bunu 10-15 dakika bu sekilde yapacaksiniz. Cok etkili. Sevgiler!

  8. Merhaba, son durumunuzu merak ettim. Hem de bbg ye başlamak istiyorum. Ben 5 yıldır haftanın 3-4 günü 20-30 dk koşan, 1 saat tempolu yürüyen bir insanım, o nedenle programa HIIT ya da LISS eklemek kolay olacak diye hissediyorum. Diğer resistance egzersizleri ise gerçekten çok kolay değil. Biraz deneyim dedim, mahvoldum. Benim de gördüğüm kadarıyla ana egzersizler haftanın 3 günü, peki kitap ingilizce olduğundan ayrıntılı bakamadığım için soruyorum, bu 3 gün ard arda mı etkili, yoksa arada birer gün koyarak daha mı etkili olur??? Bir de kartlar var kitapta oradaki her bir hareket 4 set halinde yapılacak, ve 7 dakikada bir set bitecek. Doğru mu anlıyorum? Toplam 28 dakikalık bir egzersiz programı bu doğruysa. Peki hiç mi ara vermiyoruz, çünkü çok yorucu görünüyor, biraz dinlensek 2-3 dakika olmaz mı:)))

    1. Merhaba, programi bitirdim, hatta ikinci defa basladim ama acikca soylemek gerekirse tek basima egzersiz yapmaktan sikildim ve tekrar spor salonundaki derslere basladim. Kilomda degisiklik olmamasina ragmen programi takip ederken gozle gorulur bir sikilasma yasadim. (4 haftada bir fotograf cekip karsilastirdim). HIIT hareketleri gercekten zor. Tavsiye edilen HIITi araya birer gün koyarak yapmaniz. Programda pazartesi- carsamba-cuma diye veriyor ornegin. HIIT iki set hareketten olusuyor. Her bir set 7 dakika ve icinde genelde 4 farkli egzersiz var. Ornek: 1.set : 25 mekik, 15 bacaklari yukari kaldirip indirme, 15 lunge, 15 pushup. Bu egzersizleri sirayla yapiyorsunuz 7 dakika doluncaya kadar. Sonra 1 dakikaya kadar ara verip baska 4 hareketten olusan 2.seti 7dakika boyunca yapiyorsunuz. Sonra iki seti tekrarliyorsunuz. Kayla 1 dakikadan daha cok ara vermeyi onermiyor ama nefes nefese kalip baslayamayacak gibi oldugumda ben de 2 dakika ara veriyordum. Gercekten cok yorucu ama sonuc aliniyor.

Bir Cevap Yazın

